måndag 7 maj 2012

Sjukdommar = BLÄ!

Vi har inte varit annat än sjuka denna hösten, vintern och våren. Det har varit vanliga förkylningar, bihåleinflammationer, halsfluss, influensor, lunginflammation, öroninflammation, vinterkräksjukan. Sex stycken i familjen och all smitta går bara runt från den ena till den andra.

Hörde att vissa smittor kan spridas via undulater. Vet inte om det stämmer eller ej, men med den vetskapen fick jag ju en bra anledning att ge bort våra två fina undulater Laban och Mimmi. Jätte fina att titta på men jobbiga att lyssna på då dom hela tiden försökte överrösta oss sex och alla andra ljud som fanns hemma hos oss. Min pappa som är en ensam äldre man tog glatt emot dom. Tack pappa!

Iallafall så efter att vi lämnat bort dom tyckte jag att vi höll oss friskare. Sorgligt nog så gick min halvbror bort och eftersom han bodde i L.A så åkte min pappa dit för att delta. Jag fick därför ta tillbaka fåglarna för en tid och direkt så blev vi sjuka igen. Förkylningar, halsont mm. Så kanske låg det någon sanning bakom att undulater kan sprida smittor iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar